Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma |
Autor |
Zpráva |
Radar
Založen: 3.6.2006 Příspěvky: 86 Bydliště: Svitavy
|
Zaslal: úterý 31 říjen 2006, 13:07 Předmět: Otevřené sání aneb montáž K&N filtrů |
|
|
Primárním důvodem pro montáž K&N filtrů nebyla honba za vyšším výkonem ale fakt že jsem motorku koupil úplně bez filtrů!!! Sálo to rovnou do karbců a měl sem velkej strach aby to nenasálo nějakej bordel, ale co s tím, kde sehnat origoš sání(scháněl sem jak blbej ale nikde nic). Tak jeden z prvních nápadů byl prostě použít K&N filtry. Takže sem objednal dva košíčkové filtry s průměrem gumových přírub 50mm za celkem lidových 400 Kč/ks. Jenže se tam nevešly hned vedle sebe protože hrdla karburátorů jsou moc blízko u sebe, takže sem musel jeden filtr dát přímo na karbec a druhej jsem po sehnání vhodného "prodlužovadla" přesadil víc dozadu do míst kde už se první filtr kónicky zužuje. Jako prodloužení druhého filtru jsem tedy použil plastovou odpadní TH trubku(instalatéři ví , která přesně vyhovovala mým požadavkům - jeden její konec má vnitřní průměr 50mm a druhej je rozhrdlený na 52mm (hrdlo podtlakového karburátoru má právě 52mm). Po namontování se ještě musel předělat držák baterky, která by jinak překážela poněkud delším filtrům. Takže sem jí otočil kolem zadního šroubu o 90° stupňů směrem dovnitř podsedlovky a druhou stranu držáku jsem zavěsil na držáky desky s elektroinstalací. Momentálně zbývá ještě dodělat odvětrání motorové skříně které bylo původně zavedeno do airboxu. Vyřeší to asi nějaká malá nádobka do které bude moct motor "foukat" a trochu si odplivnout .
Výslednej efekt je velice pozitivní: motor dřív bez sání cukal při prudkém přidání a na horní polovinu otáček nešel vůbec čistě, tarokoval, za jízdy začal cukat takže sem občas při předjíždění a podobně když bylo třeba motor vytočit vypadal jak hopsající zajíc . Teď jde motor pěkně plynule a necuká krásně táhne od volnoběhu až po omezovač. Bohužel nemám možnost srovnat chování motoru s originálním sáním takže nevím jestli by byl třeba rozdíl ve výkonu znatelnej a myslím si že tahle otevřená varianta motoru určitě prospěla. A hlavně je lepší aspoň nějaký filtr sání než vůbec žádný . I když jsem na začátku uvedl že důvodem pro montáž nebyla honba za výkonem tak doufám že společně s laďáčkem to přinese i nějaký ten koník navíc
Tady je pár fotek, snad tam bude něco vidět :
http://www.radar.estranky.cz/fotoalbum/nezarazene/masina-1/original/1
http://www.radar.estranky.cz/fotoalbum/nezarazene/masina-1/original/5
http://www.radar.estranky.cz/fotoalbum/nezarazene/masina-1/original/6 |
|
Návrat nahoru |
|
|
Radar
Založen: 3.6.2006 Příspěvky: 86 Bydliště: Svitavy
|
|
Návrat nahoru |
|
|
David Moderátor
Založen: 2.6.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: úterý 31 říjen 2006, 20:02 Předmět: |
|
|
Good |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jarda
Založen: 14.6.2006 Příspěvky: 35 Bydliště: Litomyšl
|
Zaslal: úterý 31 říjen 2006, 22:41 Předmět: |
|
|
To sání moc zajímavé.Bylo by dobré kdyby to zhodnotil někdo z místních zkušených . |
|
Návrat nahoru |
|
|
Jarda315 Site Admin
Založen: 31.5.2006 Příspěvky: 97 Bydliště: Havlíčkův Brod
|
Zaslal: středa 01 listopad 2006, 16:45 Předmět: |
|
|
Týýý jo, a to jsem si myslel že mám vzorek na vyhození.... |
|
Návrat nahoru |
|
|
David Moderátor
Založen: 2.6.2006 Příspěvky: 345 Bydliště: Náchod
|
Zaslal: čtvrtek 02 listopad 2006, 20:39 Předmět: |
|
|
HA HA
Fakt dobře sjetá ) Testovací jezdec tomu zřejmně dáva počudit |
|
Návrat nahoru |
|
|
Ivan Anonymní
|
Zaslal: pondělí 19 únor 2007, 20:43 Předmět: guma |
|
|
ze by menci gumovacka?.. |
|
Návrat nahoru |
|
|
davidvoj
Založen: 25.8.2010 Příspěvky: 27
|
Zaslal: neděle 12 září 2010, 07:10 Předmět: |
|
|
nějak sem nenašel ty fotky předělaného sání |
|
Návrat nahoru |
|
|
|